Kaş Kaldırma Egzersizleri Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Kaş Kaldırma Egzersizleri Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Kaş Kaldırma Egzersizleri, Düşük kaşlara sahip olan biri ve derin kırışıklıkları sahip kişiyi yorgun ve kızgın görünmektedir. Bu durum alın germe, kaş kaldırma egzersizleri ile kısmi olarak giderilebilir. Yapacak bu kaş kaldırma egzersizleri ile göz etrafında görülen kırışıklıklar giderilmektedir.

Kaş Kaldırma Egzersizlerinin Uygulanmasında Kaşın Pozisyonlar

Öncelikle parmaklarınızı kaşınızın üzerine koyunuz ve içeriye doğru kemiğe doğru bastırılmalıdır. Yapılacak baskıda gözün üstündeki çıkıntı şeklindeki kemiği hissedebilirsiniz. Eğer kaşınızın pozisyonu görüntü olarak idealse göz çukurunuzun kemiksi çıkıntısının üzerine baskı uygulanmalıdır. Eğer kaşınız aşağıya inmişse çıkıntının üstünde veya altında işlem yapılmalıdır. Aynaya baktığınızda baş ve işaret parmaklarınızı alnınıza koyunuz, alın derinizi kaşlardaki sarkmayı düzene koymak için kemikten yukarı doğru itiniz.

Düşük Kaşların sebepleri ve Kaş Kaldırma Egzersizleri

Düşük kaşın genellikle pozisyon bakımından iki sebebi vardır: bunlardan ilki kalıtsal ve genetik oluşudur. İkincisi ise yaşın ilerlemesiyle doğal olarak alın bölgelerinde sarkmalardan kaynaklı olarak kaşın aşağı doğu sarkmasıdır. Yaşlandıkça fizyolojik olarak derimiz ve yumuşak doku üzerindeki elastiğini kaybeder. Bu durum kaşları yer çekimine karşı daha savunmasız yapar. Ancak yaşlanma kaşların aşağı doğru düşmesinin tek sebebi değildir. Kimi insanlar da düşüklükler kaşları kalıtımsal olmasından kaynaklıdır. Bu olgular ekseri otuzlu yaşlarında alın ve kaş germeyle düzeltile bilmektedir.

Çatık Kaş Çizgilerini Engellemek için Kaş Kaldırma Egzersizleri

Kişi aynaya baktığında herhangi bir sinir ve sıkıntı anında kaşlarını çatması kızgın görünmesine neden olmaktadır. Bu çizgileri yok etmek için kaşlarınızı aşağıya doğru ve burnunuza doğru yukarıdan aşağıya doğru çekilmelidir. Eğer yıllar geçtikçe oturmuş çatık kaş çizgileriniz bulunuyorsa, bunları kaşları çatmadan da görülebilir. Bu çatık kaşın sebebi ise kırıştırıcı kaslar tekrarından dolayı şartlanmış olmasından kaynaklıdır. Bu duruma bilinçsiz kaş çatma denilmektedir. Çünkü istenmeyen bir kızgınlık ifadesi göstermektedir.

Endoskopik Germe ile Kaş Kaldırma

Endoskopik alın gerilmesi hafif kaş düşüklüklerinde yaygın olarak tekniktir. Endoskopik cerrahi de hekim bu uygulamayı minik ve deri altına yerleştirilen bir kameraya takibini sağlamaktadır. Doktor saç çizgisinin arkasında gizlenen dört veya altı adet küçük kesit açmasıyla kaş çatılmasından sorumlu kasları kısmen giderilir. Ardından deri kafanın üzerine doğru çekilerek kaldırılır. Doktor endoskopinin ardından geçici yeri desteklemek amacıyla kısa süreli desteleyiciler verebilir.

Uzmanlar Endoskopik yöntemi en son çare olarak uygulamaktadır. Kas kaldırma egzersizleri ile yer çekiminden ve yaştan kaynaklı düşükleri basit egzersizler ile kaşın tekrardan yukarı doğru kalmasını sağlamasıyla yüz içerisinde simetrik bir yapılanmanın oluşmasına sebebiyle vermiştir. Bu hususla kaşları aşağı doğru olan bir kişi parmak uçlarının yardımı ile yukarı doğru kaşlarını alına doğru çekerek simetrik olarak kaşın daha güzel durmasını sağlayabilmektedir.

Kaş Kaldırma Egzersizleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Omuz Ağrısı Egzersizleri

Omuz Ağrısı Egzersizleri

Editörün Seçtiği

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Plank Egzersizi ve Hareketleri

Plank Egzersizi ve Hareketleri

Yüz Zayıflatma Egzersizleri Nedir ve Nasıl Yapılır?

Yüz Zayıflatma Egzersizleri Nedir ve Nasıl Yapılır?

Dik Duruş Egzersizleri ve Hareketleri

Dik Duruş Egzersizleri ve Hareketleri

Konuşma Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Konuşma Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Callanetics Egzersizleri ve Hareketleri

Callanetics Egzersizleri ve Hareketleri

Güncel

Kalça Kaldırma Egzersizleri ve Hareketleri

Kalça Kaldırma Egzersizleri ve Hareketleri

Güncel

Karın Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Karın Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Güncel

Vücut Egzersizleri ve Hareketleri

Vücut Egzersizleri ve Hareketleri

Kulunç Egzersizleri ve Hareketleri

Kulunç Egzersizleri ve Hareketleri

Göğüs Küçültme Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Göğüs Küçültme Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Bebek Egzersizleri ve Hareketleri

Bebek Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Eritme Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Eritme Egzersizleri ve Hareketleri

Kas Egzersizleri ve Hareketleri

Kas Egzersizleri ve Hareketleri

Quadriceps Egzersizleri ve Hareketleri

Quadriceps Egzersizleri ve Hareketleri

Egzersiz Bandı Nasıl Seçilir?

Egzersiz Bandı Nasıl Seçilir?

Popo Büyütme Egzersizleri ve Hareketleri

Popo Büyütme Egzersizleri ve Hareketleri

Bel Egzersizleri ve Hareketleri

Bel Egzersizleri ve Hareketleri

Zihin Egzersizleri ve Hareketleri

Zihin Egzersizleri ve Hareketleri

Diz Güçlendirme Egzersizleri ve Hareketleri

Diz Güçlendirme Egzersizleri ve Hareketleri

Bel Fıtığı Egzersizleri ve Hareketleri

Bel Fıtığı Egzersizleri ve Hareketleri

Skolyoz Egzersizleri ve Hareketleri

Skolyoz Egzersizleri ve Hareketleri

Fizik Tedavi Egzersizleri ve Hareketleri

Fizik Tedavi Egzersizleri ve Hareketleri

Boy Uzatan Egzersizler ve Hareketleri

Boy Uzatan Egzersizler ve Hareketleri

Bacak Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Squad Egzersizi Nasıl Yapılır?

Squad Egzersizi Nasıl Yapılır?

Nefes Açma Egzersizleri ve Hareketleri

Nefes Açma Egzersizleri ve Hareketleri

8 Dakikada Karın Egzersizi

8 Dakikada Karın Egzersizi

Tenisçi Dirseği Egzersizleri ve Hareketleri

Tenisçi Dirseği Egzersizleri ve Hareketleri

Topuk Dikeni Egzersizleri ve Hareketleri

Topuk Dikeni Egzersizleri ve Hareketleri