Omuz Egzersizleri ve Hareketleri
22 Haziran 2024

Omuz Egzersizleri ve Hareketleri

Omuz Egzersizleri

Omuz ağrıları, birçok kişide görülen yaygın bir rahatsızlıktır. Bağ dokunun iltihaplanması sonucu oluşan omuz ağrıları, omuz ekleminin kendisinden kaynaklanabileceği gibi oturuş bozukluğu, fıtık, kireçlenme, tutulma, kaza ve zedelenme gibi nedenlerle de ortaya çıkabilir.

Omuz ağrıları ve şikayetlerinden kurtulmak için bazı egzersizler ile omuz kasları geliştirilebilir ve omuzda oluşan sorunlar hafifletilebilir. Omuzda oluşan problemleri önlemek ve rahatlamak için egzersizler iyi bir tedavi seçeneğidir.

Omuz Egzersizleri Nasıl Yapılır?

  • Bir masadan destek alarak, öne doğru eğilin ve ağrıyan omuz tarafındaki kolunuzu serbest bir şekilde öne arkaya, sağa sola doğru sallayın.
  • Aynı pozisyonda, ağrıyan omzunuzun kolu ile serbest bir şekilde dıştan içe ve içten dışa daireler çizin.
  • Bir sopa yardımıyla sırt üstü yatın ve kollarınızı başınızın üzerine doğru kaldırıp indirin.
  • Yine sopa yardımıyla, ağrıyan kolunuzu yana doğru indirip kaldırın.
  • Yüzüstü dönerek, sopa yardımıyla ağrıyan omzunuzun kolunu kalçanıza doğru indirin ve beş saniye bu pozisyonda kalarak hareketi tekrarlayın.
  • Sırt üstü yatarken, ağrıyan omzunuzun kolunu düz bir şekilde yukarı doğru kaldırın.
  • Sağlam omuzunuzun üzerine yan yatarak, ağrıyan omuzun kolunu yana ve yukarı doğru tam olarak açın.
  • Yüzüstü dönerek, ağrıyan omzunuzun kolunu düz bir şekilde başınıza doğru indirin.
  • Sağlam omuzunuzun üzerine yan yatarak, omzunuzdan itibaren kolunuzu gövdenizle birleştirip dirseğiniz 90 derece bükülü iken ön kolunuzu yukarı doğru kaldırın ve beş saniye bekletip indirin.
  • Ayağa kalkarak, yüzünüzü duvara dönüp dirseğinizi 90 derece bükerek ellerinizi yumruk yapın ve duvara doğru ittirin. Bu pozisyonda 5 saniye bekleyin.
  • Aynı hareketi duvara yan dönerek kolunuzun dış kısmı ile duvara iterek yapın ve bu pozisyonda 5 saniye bekleyin.
  • Duvara sırtınızı dönerek, dirseklerinizi 90 derece büküp geriye doğru duvara ittirin ve bu pozisyonda 5 saniye bekleyin.
  • Kolunuzun altına bir yastık koyarak, kolunuzla yastığı sıkıştırıp 5 saniye bekleyin.
  • Ayakta iken, ağrıyan omzunuzun kolunu düz bir şekilde önden yukarı doğru kaldırın.
  • Ayakta iken, ağrıyan omzunuzun kolunu düz bir şekilde yandan yukarı doğru kaldırın.
  • Ayakta iken, ağrıyan omzunuzun kolunu düz bir şekilde arkaya doğru götürün.
Ekstra Bilgiler ve Önlemler

Omuz egzersizleri düzenli olarak yapılmalı ve egzersizler sırasında omuzun aşırı zorlanmamasına dikkat edilmelidir. Egzersizlerin etkili olabilmesi için doğru teknikle ve yavaş hareketlerle yapılması önemlidir. Ayrıca, egzersiz programı kişiye özel olarak planlanmalı ve varsa bir fizyoterapist veya uzman hekime danışılmalıdır.

Omuz sağlığını korumak için şu önlemler de alınabilir:

  • Doğru oturuş ve duruş pozisyonlarına dikkat edin.
  • Ağır kaldırmaktan kaçının ve yükleri dengeli bir şekilde taşıyın.
  • Omuzları zorlayacak ani hareketlerden kaçının.
  • Omuz kaslarını güçlendiren düzenli egzersizler yapın.
  • İş ve günlük yaşam aktivitelerinde ergonomik ekipmanlar kullanın.
Omuz egzersizleri ve alınacak önlemlerle omuz sağlığınızı koruyabilir ve omuz ağrılarından kurtulabilirsiniz. Ancak, ağrılarınız şiddetli ve sürekli ise mutlaka bir uzmana başvurmanız gerekmektedir.

Omuz Egzersizleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Burun Düzeltme Egzersizleri ve Hareketleri

Burun Düzeltme Egzersizleri ve Hareketleri

Çene Egzersizleri Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Çene Egzersizleri Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Bebek Egzersizleri ve Hareketleri

Bebek Egzersizleri ve Hareketleri

Sırt Ağrısı Egzersizleri ve Hareketleri

Sırt Ağrısı Egzersizleri ve Hareketleri

Callanetics Egzersizleri ve Hareketleri

Callanetics Egzersizleri ve Hareketleri

Güncel

Menisküs Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Menisküs Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Güncel

İç Bacak Egzersizleri Nasıl Yapılır?

İç Bacak Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Güncel

Çarpık Bacak Egzersizleri ve Yöntemleri

Çarpık Bacak Egzersizleri ve Yöntemleri

Bel Kayması Egzersizleri ve Hareketleri

Bel Kayması Egzersizleri ve Hareketleri

Erkek Kegel Egzersizleri ve Yöntemleri

Erkek Kegel Egzersizleri ve Yöntemleri

Boy Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Boy Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Rom Egzersizleri ve Hareketleri

Rom Egzersizleri ve Hareketleri

Kalça Kaldırma Egzersizleri ve Hareketleri

Kalça Kaldırma Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Eritme Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Eritme Egzersizleri ve Hareketleri

Çene Eklemi Egzersizleri ve Hareketleri

Çene Eklemi Egzersizleri ve Hareketleri

Diyafram Nefesi Egzersizleri Nefes Egzersizleri

Diyafram Nefesi Egzersizleri Nefes Egzersizleri

Kulunç Egzersizleri ve Hareketleri

Kulunç Egzersizleri ve Hareketleri

Artikülasyon Egzersizleri ve Hareketleri

Artikülasyon Egzersizleri ve Hareketleri

Diz Ağrısı Egzersizleri ve Hareketleri

Diz Ağrısı Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Bacak Uzatma Egzersizleri ve Hareketleri

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6